tisdag 28 december 2010

Våra älskade djur!!!

Här har vi Luna, husets drottning! Denna dam har en vilja av stål men innerst inne finns där ett mjukt hjärta. Detta hjärta klappar numera lite extra för husse! Luna och jag vi har följts åt i 10 år snart, hon är en väldigt lojal dam och en mycket speciell katt. Luna är mamma åt Chili och Alice.
    
Detta är Alex,  en stabil gentleman och med ett enormt lugnt sinne. Det är inte mycket som rubbar denna man, om det inte handlar om att maten är sen eller att han inte får gå ut! Alex ska alltid pyssla om alla i huset som är sjuka eller mår dåligt, då får man mängder av kel och pussar! Jag tror han varit en sjuksyster i ett tidigare liv. Alex är väldigt tillgiven mot sin familj och han är en fin vän. Alexs mamma var Saga, en av mina första katter som är djupt saknad av mig, och han är nu 8 år gammal.



Här har vi då husets egna Emil! Eller Alice som hon heter. Enda gånger denna fröken är lugn är när hon sover, jämt låter det " Nej Alice, Gå bort därifrån Alice,Sluta nu Alice, Fy Alice, Jädra kattskrälle". När hon inte hittar på bus så ligger hon och ser sådär fnulig ut. Alice är så full av liv och så nyfiken av sig, trots alla hyss så får hon oss jämt att skratta! Hon har en väldigt speciell teckning som syns rätt ok på bilden ovanför. Alice är ännu rätt ung, 2 år gammal snart.
Våran Skumbanan! Eller JumJum som han också heter. *ler* Han kom in i mitt liv för snart 4 år sen och jag har aldrig ångrat mig! Han är min medicin och min trogna och lojala vän.JumJum tror gärna att han är i storlek av liten knähund och är rätt klumpig av sig. Men alltid lika glad så länge han får vara med överallt! Numera har han även en väldigt fin Husse som är hans bästa vän och han är alltid så stolt när vi alla går ut tillsammans! Skogen är det bästa som finns, näst efter mat och att mysa såklart!
 Chili, mitt älskade hjärtebarn! Han som ingen ville tro på men som gång på gång överbevisade alla olycks-fåglar. Chili har ett förstorat hjärta och hans första år var det ens osäkert om han alls skulle överleva. Men Chili är en fighter med ett lejons mod. Han är nu fem år gammal! Jag är så stolt över honom och vi två  har ett speciellt band. Chili  älskar att mysa och ligga väldigt nära intill. Bästa kompisen är ju JumJum såklart!  


*

Jag älskar alla mina fyrbenta vänner och jag är så glad att dom numera även har en väldigt fin husse som älskar dom med och som tar hand om dom på alla sätt och vis.





3 kommentarer:

  1. Dina älskade och underbara djur som jag så gärna tog hand om under förra sommaren, dock med lite tvister, då det bliv lite tjafs och vi hade inte hittat varandra riktigt än. Men gud vad jag älskar dinna djur. SPecillt alice även om hon var extremt jobbig att passa så var hon inget att jämföra med lilla luna. Två av hennes kullar har jag passat när du for till västerås eller med tivolit och alltid så skulle hon rymma. Men jag kom på mina knep allt för att få in luna. Alex är med en favorit så länge han inte sitter vid äns öra och skriker när han inte får komma ut eller får någon mat. Och så har vi även lilla chilli. Han har alltid gömt sig för mig. JumJum. skulle göra vad som helst för att ha en sådan hund och inte som våran fega lilla vovve:P Längtar så att få träffa er alla. Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Katterna är äldigt speciella för mig,speciellt Luna vi har verkligen funnit varandra. Alice,alex och chilli är oxå väldigt nära nu,vilket är skönt för mig. Och så har vi jj.... kommer aldrig glömma härom kvällen när jag kom hem,och han vart alldeles toss! det va så skönt att se den glädjen. Sen är det speciellt när han och jag går ut ensamma,han ser så stolt ut:). Och våra långa promenader,vi tre är oxå väääldigt speciella,då ser man hur han sträcker på sig av stolthet.

    SvaraRadera
  3. Så fint du skriver om dina djur och det är som jag säger de är en beroendeframkallande medicin men som inte ger några biverkningar. Ja jag vet att jag inte alltid har sagt så vackra saker om katterna, men jag kan ju också ändra mig. Men tänk skumbananen tänk vad han har gjort för dig och det egentligen tack vare gamle Affe för hade inte han kommit in i ditt liv så hade kanske inte JJ heller gjort det. Visst är det väl det ödet. Det finns alltid en mening här i livet.

    SvaraRadera