måndag 12 december 2011

November

Här kommer då novembers lista, något sent. Men november var en otroligt intensiv månad, fylld av uppgifter, studier, praktik, stress och andra måsten. När allt lugnat ner sig så blev jag dålig igen men nu börjar jag komma på fötterna tror jag. Novembers lista blev av ovan sagda skäl rätt kort men eftersom jag redan läst mig förbi förra årets totala antal så är jag inte missnöjd. Och där fanns ett par guldkorn under månaden med såsom Stephen King och Dorythy Sayers.

Angie Sage, Magi **** Ungdomsbok om just magi, om familjen Heap och deras svårigheter. Mysig och fin historia, den fortsätter i flera andra men har inte känt behov av att fortsätta än.
Denise Mina, Blodsarv ***
Lee Child, Besökaren **** Här möter vi Jack Reacher igen och han är verkligen i högform denna gång. Det e konstant action från början till slut!
Dorythy Sayers, Kamratfesten ***** Här har vi återigen min nya älsklingsförfattare. I denna bok är det faktiskt Harriet Vane som för talan och jag är väldigt förtjust i henne. Det var mycket fint att tillbringa tid med henne. Sayers böcker innehåller så mycket mer djup och intellektuella tankegångar, det är inte bara ett brott som sker. I denna bok får vi följa med till Oxford, där Harriet en gång var student. Mycket intressant och skönt med lite tuggmotstånd när man läser.
Stephen King, Duma Key ***** Ah! King är i högform i denna bok. Jag älskar denna, den har många av Kings skräckbilder med i sig. Rec kommer.
Jonthan Tropper, Sju jävligt långa dagar **** Svart humor, sorg, otrohet och familj. Varm och vacker, skratt och tårar. Fin läsning.
Boris Akuni, Levithan *** En rysk pusseldeckare, jag har läst en annan av Akuni och den gillade jag verkligen. Men denna fastna jag inte riktigt för. Ska fnula på en rec senare.
John Galsworthy, Förmöget folk **** Min ständiga vinterläsning är just Forsythsagan. Rec och förklaring kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar