onsdag 1 februari 2012

Månadslistor

Jag har suttit och tänkt på mina månadslistor och det stora antal böcker som passerar genom mitt liv varje år. Jag känner att jag vill ha mer koll på exakt vad det är jag läser så jag har lagt till en del på månadslistorna, denna information är till för egen del och säkerligen högst tråkig för er andra men ni får tåla det *ler*. Och har lagt till ytterligare info i månadslistan för att jag ska kunna följa mina nyårslöften/mål/önskningar, så är en titel fetad så är det en faktabok av något slag, är en titel kursiv så är det en författare ifrån ett land utanför Europa/Amerika och är titeln understruken är den en sk hyllvärmare. 
Dessa förkortningar kommer numera stå efter varje bok, står där inget så är boken en vanlig skönlitterär roman.

T= Thriller
D= Deckare
S= Skräck, rysare, spökhistoria
F= Fakta
E= Essäer
Kr= Krönikor/Kåserier
B/M= Biografier/memoarer
K= Kokbok
YA= Young adults (YA+= Ya med övernaturliga inslag)
U= Ungdom (U+= U med övernaturliga inslag)
Di=Dikter
N= Noveller

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar