tisdag 9 oktober 2012

September


Här kommer då september lista med böcker, en bra blandning även denna månad måste jag säga. Men lite ovanligt är det dock att där finns tre böcker som ligger på två stjärnor. Jag brukar annars ge upp böcker rätt snabbt om det visar sig att det inte passar mig. Ibland blir de liggande för gott eller så får de en chans till senare. Men jag har väl bestämt mig för att inte ge upp lika lätt nu, låta böckerna bjuda emot lite. Ibland fungerar det och ibland fungerar det inte alls. Jag har ju nämligen en stor hög med olästa böcker som jag aldrig kommer för mig att läsa igenom. Jag har ju köpt de böckerna av en anledning, någon gång kände jag för att läsa dem men sen blev de liggande och nu tar det emot att plocka upp de. Varför förstår jag inte, kanske att de tappat nyhetens behag men jag ska nu försöka att läsa två hyllvärmare varje månad. 

Och som vanligt, även om det ännu aldrig hänt, men jag fortsätter försöka, säg bara till om ni vill veta mer om någon speciell bok. Så ska jag försöka skriva ner en rec åt er!

  • Julie Orringer, Den osynliga bron, *****
  • Ransom Riggs, Miss Peregrins hem för
    besynnerliga barn, Ya+ ***
  • Lars Kepler, Paganinikontraktet, D ***
  • Nick Stone, Mr Clarinet, T ***
  • Lauren Oliver, Delirium, Ya+ ****
  • Sergej Lukjanenko, Nattpatrullen, Fa ** ½
  • Justin Cronin, Flickan från ingenstans, Fa ****
  • Vicky Hall, Kattens hemliga liv, F ****
  • Jodie Picoult, Försvinnande, ***½
  • Dorothy Koomson, Kvinnan han älskade, **
  • Denise Mina, Getingsommar, De ****
  • Harlan Coben, Rivalen, T ** ½
  • Richard Matson, En lycksökares historia ***
  • Andrea Camilleri, Utflykten till Tindari, De ****
  • Jodie Picoult, Jacobs värld, ****
  • Marissa Meyers, Cinder Ya+ *** ½
Månadens bästa:  Julie Orringer och Justin Cronin
Månadens sämsta:  Dorothy Koomson var helt enkelt inget för mig.
Månadens överraskning:  Denise Mina
Månadens besvikelse:  Att den ryska fantasyn med vampyrer var så pass dålig, jag hade sett framemot den och sen blev det bara ett enda Jaha av allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar