tisdag 9 april 2013

Födelsedagsböcker

Ja nu har man då lagt till ytterligare ett år på sin ålder. Födelsedagen och helgen firades med att lillasystern och hennes pojkvän var upp och hälsa på. En mycket trevlig helg fylld av mys, go mat, go tårta och lite utflykter. En hel del fina paket fick man med ju, de icke bokliga bestod bla av ny jacka ifrån föräldrarna, parfym och massageolja av Underbar och pengar ifrån "svärmor". De bokliga var många och väldigt fina!

Av syster och pojkvän:

  • Hunden som läkte en familj och andra sanna djurhistorier, Jo Courdert. Verkar vara en söt och hjärtevärmande bok
  • Legend, Richard Matheson. En favoritbok som jag gärna läser om och som kommer pryda sin plats i våra bokhyllor
  • En samlingsbok där Alfred Hitchcock har valt ut rysliga noveller, verkar vara en trevlig liten bok
Av föräldrarna:
  • Evolution, människans historia, Alice Roberts. Ett riktigt praktverk som vid de första snabba genombläddringarna verkar vara ett mycket gediget verk som är fylld av intressant fakta. 

Av Underbar, alla utvalda av mig själv ifrån min rätt långa vill läsa lista och betalda av finaste sambon.
  • Pestens tid, Stephen King
  •  Fördömd, Benedict Jacka
  • Själlös, Gail Carriger
  • Tatuh, Del två Jonas Gardell
  • De utvalda, del tre, Kristin Cashore.

Och av mig själv fick jag Max Brocks Världskrig Z, inköpt på halva bokrea priset! Nu saknar jag bara lästid och bokhyllor då de vi har är fulla och på väg att ge upp. 

1 kommentar:

  1. Tack själv för en trevlig helg, mycket mysig helg. Kramar

    SvaraRadera