lördag 1 mars 2014

Februari

Månadens bästa:  Robin Hobb, Mördarens lärling. Riktigt välskriven fantasy, något jag letat efter länge och längtat efter att läsa.
Månadens sämsta/mindre bra/ besvikelse:  Att Robin Hobbs böcker inte längre säljs eller finns tillgängligt på svenska.
Månadens fakta:  Två kakböcker, båda med historiska spår. Plus ytterligare en fågelbok blev utläst, Kaxiga fåglar, Brutus Östling & Staffan Ulfstrand
Månadens finaste: Eowyn Ivey, Snöbarnet. En vacker kärleksaga som utspelar sig i Alaska
Månadens engelska: Ellen Gifford, The Sercret of the Sea House. Mycket spännande bok som handlar om en gammal prästgård och om selkies, alltså sk sälmänniskor!
Månadens intressantaste: Bokcirkeln och boken av Susann Alakoski. En intressant upplevelse, mer tankar kring detta kommer snart.
Månadens antal: På något vis har jag lyckats läsa 14 st böcker i februari! Jag fattar inte riktigt hur detta kan ha gått till då jag lägger väldigt mycket tid på de där tre böckerna av Söderberg, Machiavelli och Dostojevski. De läser jag för skolan och ett arbete där.  Och att många av böckerna även är annat än deckare eller annat lättsmält är också det en förvåning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar