torsdag 10 april 2014

Mars

Här kommer något försenat en sammanfattning för mars månads läsning. Om ni vill se hela listan gå in under fliken Läst 2014.

Månadens bästa: Karen Thompson Walker, En tid för mirakel. En helt enastående bok som griper tag i en och berör en ordentligt.
Månadens sämsta/mindre bra/ besvikelse:  Khaled Hossein, Och bergen svarade. Den var väl inte direkt dålig men i jämförelse med hans två andra så blev jag lite besviken faktiskt.
Månadens fakta:  Ceasar Milan, Ceasars hundar. En intressant biografi/hundfakta bok som gett oss båda en hel del nyttigt som vi kan använda på vår egen hund.
Månadens finaste: Lauren Oliver, Liesl och Po. En vemodig spökhistoria om sorg och vänskap. Med ljuvliga blyertsteckningar.
Månadens engelska: 
Månadens intressantaste:  Ceasar Milan
Månadens deckare: Tana French, Otrygg hamn. Fjärde gången hon skriver om Irland och fjärde gången hon lyckas med en fullträff!
Månadens antal: 12 st blev det läst och jag är smått chockad över hur min läsning sett ut dessa tre första månaderna. De senaste åren så har jag knappt läst mer än 6 böcker per månad under årets tre första, mycket pga hur illa jag tycker om de månaderna. Men kanske är livet så mycket bättre nu att det även påverkar läsningen positivt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar