tisdag 3 juni 2014

Maj månad

Som vanligt så kan ni gå in här och läsa hela listan på vad som blivit läst, där finns även länkar till de böcker jag hunnit skriva om än så länge.


Månadens bästa:  Denna månad är det två stycken som fått högsta betyget med fem stjärnor. Två böcker som verkligen är totalt olika varandra, de böckerna är Kristina Hårds Kleptomania och Per Anders Fogelströms Vita bergens barn
Månadens sämsta/mindre bra/ besvikelse:  Ayad Akthars bok Apelsinskalen var en besvikelse för mig, i andra recensioner talas det om hur fin boken är och hur varm den är, en bok fylld av humor och jag känner mig en aningen dum som inte ser detta.
Månadens fakta:  Usla, Elända och arma, Samhällets utsatta under 700 år visade sig vara en riktigt intressant och mycket fascinerande faktabok
Månadens finaste:  Vita bergens barn passar in här med
Månadens engelska:
Månadens intressantaste: Lotta Lundgrens Tio lektioner i matlagning
Månadens deckare/thrillerElly Griffiths senaste var som vanligt helt underbar läsning men som bubblare blir även Thomas Harris med Lammen tystnar.
Månadens antal: Totalt 17 st böcker denna månaden och jag fattar fortfarande inte riktigt hur jag lyckas läsa så många böcker! Men det är skönt att fått till läsningen riktigt bra, där läsning så naturligt blir en del av vardagens alla "måsten".  Där läsningen prioriteras på ett helt annat sätt än tidigare. En rätt bra blandning på böckerna med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar