torsdag 23 oktober 2014

När läsning hopar sig i skrämmande stora högar!

Jag lånar i princip allt jag läser, varje vecka blir det ett besök på biblioteket med kära sambon. Varje vecka fylls högen på, en hög som i princip alltid ligger på ca 10-15 böcker. Men där innehållet varierar allteftersom jag läser ut vissa böcker. Sedan älskar jag att reservera böcker! Det är en speciell känsla att logga in på bibblans hemsida, söka efter alla de där böckerna som man längtar efter, reservera dom och när sedan telefonen plingar efter en viss väntetid så går man och hämtar boken! Helt gratis! Ja eller nästan i allafall, 10 kr får man betala i reservationsavgift men det gör jag så gärna så. Just nu har jag hemma:

*Skärvor av J, Magnus Ljunggren
* Höglandet, Steinar Bragi, påbörjad
* Hedningarnas förgård, Vibecke Olsson
* Främling, vad döljer du för mig? Markus Prifits, läst hälften, mycket intressant bok
* Kaninhjärta, Christin Ljungqvist
* Vargbröder, Havets fångar, Michelle Paver
*Till Flickorna i sjön, Elin Olofsson
* På fri fot, Alice Munro
* Svekets offer, Seth Mattsson
* Granne med döden, Alex Marwood. Har läst nästan hela, riktigt otäck bok!
* Okänt hot, Deror Mishani

En lagom hög kan man tycka om man dessutom betänker att jag har en några rec-ex hemma med plus en hel del egna olästa böcker. Nu var det ju det där med reservationer, mycket fiffig uppfinning det där men inte lika fiffigt när det inom loppet av tre dagar ramlar in 5 reserverade böcker! Och kvar i reservationslistan väntar ytterligare fem böcker... Så till den lilla lista här ovan så tillkommer nu då: (varav två har kort lånetid på 14 dagar....)

* Champion, Marie Lu
* 6 år, Harlan Coben
* Grabben i kuvösen bredvid, Jonas Helgesson
* Sanningen om fallet Harry Quebert, Joel Dicker
* Flickor som skimrar, Lauren Beukes

Så nu behöver jag väldigt mycket extra tid! En hel ocean av lästid hade suttit fint just nu! Men samtidigt är det en skön och fin känsla av att veta att alla dessa böcker finns tillgängliga för mig. Det är så fint att titta på bokhögarna och känslan av att stå och välja ut något speciellt för just dagens läsning är så trevlig!

1 kommentar:

  1. Alltid trevligt att ha många böcker att välja mellan. :)

    SvaraRadera