fredag 27 februari 2015

Lyxproblem!

Jag fick här i veckan Odinsbarn som rec-ex ifrån Wahlströms förlag och därefter hittade jag den första delen i serien Victoria Bergmans svaghet, Kråkflickan på biblioteket. Helgens läsning var räddad! Två godbitar jag verkligen sett framemot att hinna läsa, Vargnatts bokhylla skrev så bra om den senare så mitt sug blev ännu större!

Idag när jag hämtad in posten så låg där då ett paket och väntad på mig, äntligen har då Tredje Principen av Anna Jakobsson Lund kommit!  En bok som Bokhuset pratat sig varm om och som jag verkligen längtat efter. Så nu blev det hela ännu mer komplicerat, tre godbitar men vilken ska jag då börja med! 

I Kulturkollos tisdagsutmaning, de har temat fantasy denna veckan, så fanns en fråga om man kunde tänka ut någon bra trollformel. Just nu skulle jag inte tacka nej till en trollformel som gjorde så att jag kunde simultan-läsa alla tre på samma gång!

Helgen kunde verkligen inte ha börjat bättre! Nu ska jag då bara lyckas komma på vilken jag ska läsa först, just nu lutar det åt Tredje Principen då den har ett recensionsdatum den 6 mars.

Tänk vad underbart man har det som läsare! Sådana njutbara problem som att välja ut en passande bok för helgens långläsning!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar