måndag 4 januari 2016

Decembers läsning

I december sjönk min läsning till väldigt låga nivåer. Jag orkade inte läsa och intresset var puts väck. En del böcker blev det dock och jag hoppas på ökad läslust och intresse nu i januari.


  1. Mhairi McFarlane, You had me at hello, R ****
  2. Jessie Burton, Miniatyrmakaren, R **** ½
  3. Rolf Råden, Mot vägs ände, R *** ½
  4. Alan Bradley, Mord är ingen barnlek, De *** ½
  5. Rainbow Rowell, Komma fram, R ****
  6. Chris Ridell, Ada Goth, Ung ****
  7. Fredrik T Olson, Slutet på kedjan, T **** ½
  8. Karin Fossum, Den onda viljan, De ***½
  9. Karin Fossum, Carmen och döden, *** ½
Månadens bästa: Jessie Burtons superfina Miniatyrmakaren kniper denna plats direkt.
Månadens spänning: Slutet på kedjan av Fredrik T Olsson var oväntat spännande, riktig bladvändarläsning!
Månadens deckare: Att få möta Flavia de Luce igen i Mord är ingen barnlek var riktigt trevligt.
Månadens återseende: Läsintresset väcktes till liv igen genom att läsa om Karins Fossums trevliga deckare med Konrad Sejer.
Månadens antal: 9 st, helt ok tycker jag. Det viktigaste är inte antalet böcker, läser jag en bok så är det bra, läser jag fler så är det bra med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar