torsdag 3 augusti 2017

Månadens favoriter ( Juli)

I juli blev det betydligt mindre läst än vanligt men orken har inte funnits där. Dessutom har jag varit väldigt dålig med svåra skov av min fibromyalgi. Men jag har läst och jag är glad för det, hellre lite än ingenting alls!

  • Inte för nära av Collen Oakley. En charmig och hjärtevärmande feel-good
  • Hemligheternas skafferi av Caroline Säfstrand. Känslosam kärlekshistoria om hemligheter, livet och döden.
  • Manglade dukar och vikta servetter av Ewa Klingberg. Ännu en charmig feel-good som bjud på både fniss och lite hjärtsnörp.
  • Fyrmästarens dotter av Ann Rosman visade sig vara en mycket trevlig och välskriven svensk deckare som jag definitivt kommer läsa mer av.

Bubblare: Fortsättningen om Evan Smoak var inte riktigt i samma klass som första boken men bjöd ändå på hisnande action och späninng, boken heter Mannen från ingenstans och är skriven av Gregg Hurwitz.  Tony Parsons Murderbag visade sig innehålla en något annorlunda deckare med både intressanta karaktärer och spännande innehåll.

2 kommentarer: